Selasa, Ogos 18, 2009

ORANG PAS PUN TAK MASUK SYURGA


Heboh satu negara bila Nik Aziz kata orang UMNO tak masuk syurga. Hari ini beliau nafikannya kerana dia kata dia tak kata kepada ahli UMNO cuma kata kepada orang Islam yang asingkan agama dari pegangan hidupnya. Jadi siapa yang putarbelit kenyataan Nik Aziz? Adakah wartawan yang putarbelit atau Nik Aziz sendiri buat penafian setelah diberi fatwa oleh Mufti Perak bahawa syurga bukan ditentukan oleh manusia.


Susah apa dengan kenyataan Nik Aziz. Orang UMNO boleh jawab juga orang PAS pun tak masuk syurga kalau dia hidup bukan cara Islam. Islam suruh bertegur sapa di antara umat Islam tetapi ada orang PAS tak tegur orang UMNO lebih dari tiga hari. Layakkah orang PAS macam ini masuk syurga? Orang PAS pulau kenduri orang UMNO. Layakkah orang PAS macam ini masuk syurga?


Baru-baru ini Nik Aziz sudah beri lesen kepada orang DAP hina Islam kerana katanya orang DAP itu tak faham Islam. Sepatutnya Nik Aziz pertahankan Islam dari dihina oleh orang DAP. Biarlah rakyat menilai sendiri kenyataan Nik Aziz itu. Biarlah semua pemimpin DAP yang anti Islam pi permatang pasir hina Islam, nak tengok boleh menang tak PAS di Permatang Pasir pada 25 Ogos ini. Di bawah ini diperturunkan semula berita Nik Aziz yang kata orang UMNO tak masuk syurga walaupun telah dinafikannya hari ini untuk makluman kita semua.


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.


Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.


"Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka," katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara Bukit Mertajam di sini semalam selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.
Pengundian ialah pada 25 Ogos ini.