Khamis, Februari 26, 2009

TERIMALAH PERLETAKAN JAWATAN ELIZABETH


Mesyuarat Exco Selangor yang bersidang semalam memutuskan bahawa kedudukan ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong akan ditentukan selepas siasatan polis selesai.

Saya rasa hairan kenapa Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim takut menerima keputusan Eli meletak jawatan Exco dan ADUN Bukit Lanjan (Bukit Telanjang ?). Adakah PKR takut menerima kekalahan di DUN tersebut bila diadakan pilihan raya kecil?

Eli malu kerana gambarnya disebar dalam internet. Seluruh rakyat Malaysia dapat lihat kemaluannya di internet. Maka dia letak jawatan tetapi Khalid masih menunggu siasatan polis. Buat apa tunggu? Ini bukan soal siapa betul atau siapa salah. Ini soal kemaluan Eli telah dilihat oleh seluruh rakyat Malaysia.

Seperti kata Datuk Nik Aziz Nik Mat, kalau berbogel seorang di rumah tak salah kerana berbogel di tempat tertutup. Cuma tak manis. Eli tak salah. Dia tidur ketika gambar itu diambil oleh boyfriendnya, orang Melayu. Memang hebat orang Melayu boleh jadi boyfriend kepada wakil rakyat China. Yang salah boyfriendnya kerana sebarkan gambar itu. Mungkin dia dibeli oleh pihak tertentu supaya menyebarkan gambar bogel Eli.

Eli malu maka Eli letak jawatan tetapi Khalid pula tak terima. Tak payahlah tunggu lama-lama. Biarlah rakyat Bukit Telanjang memilih wakil rakyat yang baru. Sultan Selangor pun tak nak beri nasihat kepada Khalid mengenai isu ini kerana Baginda above politics cuma Baginda kesal gambar peribadi jatuh ke tangan orang lain.

Oleh itu Khalid terimalah perletakan jawatan Eli sebagai Exco dan ADUN Bukit Telanjang. Lantiklah orang lain sebagai Exco supaya porfolio yang dipegang oleh Eli terus tidak terbengkalai.