Selasa, Disember 30, 2008

SUDAH TIGA BULAN USIA BLOG SAYA


Hari ini genap tiga bulan blog saya. Hari ini ada seramai 18,057 orang pengunjung. Ini bermakna secara purata 6,000 pengunjung setiap bulan. Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang sudi membaca blog saya. Ada yang menghantar ulasan dan saya siar semua walaupun sudah ditapis ulasan sekarang.


Atas dasar demokrasi, saya siar semua walaupun ada ulasan yang menghentam saya. Ada seorang kawan marahi saya kerana tulis satu rencana menghentam bossnya di YPK, Toh Puan Zaimah yang akan naik pangkat sebagai Timbalan Pengarah YPK mulai 1 Januari 2009.Kawan saya kata tak baik berdendam dengan Zaimah. Sebenarnya bukan saya berdendam dengan dia. Saya tulis kisah benar peranan saya supaya dia tidak dipecat pada tahun 2000. Jika tidak dah lama dia dipecat dari YPK. Sepatutnya dia ucap terima kasih kepada saya kerana menyuruh Pengarah YPK tukarnya ke IBU.


Saya tidak ada dendam kepadanya. Sebaliknya saya ucapkan tahniah kerana memang dia layak jadi Timbalan Pengarah YPK. Cuma saya ingin berpesan bila naik pangkat, gunakanlah kuasa itu secara adil dan jangan pentingkan kroni. Khabarnya adik ipar pun bekerja di YPK juga. Jadi orang bersungut, orang lain minta kerja dengan YPK tak dapat, bila ada hubungan saudara mara dalam YPK mudah pula dapat. Oleh itu berlakulah adil kerana kuasa ini dipinjam oleh Allah semata-mata.


Siapa buat cadangan supaya Pengarah YPK (Arwah Datuk Azman Muda) calonkan pegawai YPK untuk dapat pingat PJK setiap tahun dalam miting pegawai-pegawai YPK pada tahun 1998 kalau bukan saya? Syukurlah kerana ramai pegawai YPK sudah dapat PJK tetapi biarlah yang dapat ikut senioriti Jangan pilih kroni saja.


Saya pernah cadangkan kepada seorang kawan yang mengetuai sebuah persatuan untuk mencalonkan ahli-ahlinya untuk dapat PJK setiap tahun tetapi kawan saya itu tak minat pasal yang penting dia sudah dapat AMT yang dicalonkan oleh Menteri Besar ketika itu, Idris Jusoh. Katanya, buat apa orang lain dapat pingat? Mentaliti seperti ini yang patut dibuang oleh seorang presiden persatuan.
Juga saya ingin ucapkan tahniah kepada anak saya, Muhammad Zahir Amir yang dapat 9A dalam PMR yang diambilnya di Sekolah Menengah Agama Tok Jiring, Kuala Terengganu. Zahir adalah anak saya dengan bekas isteri kedua saya, arwah Noriah dan Zahir adalah adik satu emak kepada DJ Radio Terengganu, Farah Fauzi.