Isnin, Disember 22, 2008

IDRIS KENA BERI PENJELASAN


Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh mampu memberikan kemenangan cemerlang kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil di Kuala Terengganu 17 Jan ini, kata bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Idris Jusoh.


Beliau berkata ini berdasarkan kredibiliti dan pengalaman Wan Ahmad Farid yang juga Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu.


"Saya lihat dengan pemilihan calon yang sesuai, sebagai seorang Ketua Umno Bahagian, timbalan menteri yang mempunyai kaliber asasnya kita peroleh satu jentera parti yang kuat."Pengalaman dan kredibiliti Wan Ahmad Farid akan mempastikan kemenangan yang cemerlang bagi BN di Kuala Terengganu nanti," katanya kepada pemberita selepas menutup pertandingan Olimpiad Robot Antarabangsa (IRO) 2008 di Universiti Islam Antarabangsa, Gombak semalam.


Idris, yang juga Pengerusi Mara, mewakili Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Noh Omar.Bagaimanapun, Idris berkata BN tidak menjangkakan akan memperoleh kemenangan mudah kerana pertandingan pada pilihan raya kecil ini dijangka sengit.

Hairan betul Idris. Masa dia jadi Menteri Besar Terengganu, dia tak pilih Wan Farid bertanding pada pilihan raya umum lalu. Masa tu Wan Farid tak mampu menang ke?

Kenapa beliau kekalkan abang Wan Farid, Wan Hisham di DUN Ladang yang menyebabkan Wan Hisham kalah? Kalau Idris letak Wan Farid di DUN Ladang, Wan Farid menang. Kenapa masa itu tak letak Wan Farid? Atau Datuk Seri takut Wan Farid menang jadi Menteri Besar ganti Datuk Seri?

Oleh itu Datuk Seri kena buat penjelasan kenapa tak pilih Wan Farid sebagai calon sedangkan masa itu pun Wan Farid sudah ada pengalaman sebagai Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu.